To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2582
dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes |
---|---|
dc.contributor.author | Simó, Núria |
dc.date | 2013-05-17 |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/10854/2582 |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/2582 |
dc.description | Curs 2012-2013 |
dc.description | La influència de les arts en el desenvolupament cognitiu, és el tema d’aquest Treball de Final de Grau. La recerca ha consistit en descobrir i conèixer quines són les capacitats que es desperten en la nostra ment al relacionar-nos amb les arts plàstiques. Diversos psicòlegs experts en el desenvolupament cognitiu i professionals de les arts, són els que han permès aprofundir en la identificació d’algunes de les capacitats que la cognició desenvolupa amb l’ajuda de l’art. La realització d’una intervenció educativa amb infants d’escola bressol i la mirada profunda d’un projecte educatiu d’una escola, han deixat observar la realitat del què passa quan es realitzen propostes artístiques, quines són les parts de la ment que es desperten durant el procés. Per saber si les arts són avantatjoses o no en la nostra evolució, s’ha elaborat una comparació minuciosa entre els arguments i explicacions dels autors consultats, la pròpia vivència al centre de pràctiques i el projecte educatiu d’una escola. |
dc.description | The influence of the arts to cognitive development is the topic of this final degree work. The research has consisted in discovering and learning the skills that arouse in our minds when we relate with plastic arts. Several psychologists, experts in cognitive development and professionals of arts, have further allowed the identification of some capabilities that cognition develops with the help of arts. The completion of an educational intervention with children from kindergarten and the deep look of an educational project of a school reflect the reality of what happens when children perform artistic tasks, what are the parts of the mind that awake during these processes. To determine whether the arts are beneficial or not in our evolution, it has been developed a meticulous comparison between arguments and explanations given by the consulted authors, our own experience and the practice in the heart of a school's educational project. |
dc.format | application/pdf |
dc.language | cat |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject | Art |
dc.subject | Escoles bressol |
dc.subject | Cognició en els infants |
dc.title | Com influeixen les arts en el desenvolupament cognitiu |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |