To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2551

L’Experimentació com a mètode de coneixement a l'escola primària : el cas de l'Arenal de Llevant
Soler González, Sergio
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 Aquest estudi consisteix en l’anàlisi de les practiques educatives que porta a terme una escola pública d’Educació Infantil i Primària, en relació a les estratègies d’ensenyament i aprenentatge de les ciències. Per aquest motiu, es presenta què proposa actualment la recerca educativa sobre l’ensenyament i aprenentatge de les ciències, la qual emfatitza en la necessitat de situar l’infant en el centre del seu procés educatiu, partint del seu coneixement intuïtiu, per tal que pensi, faci i comuniqui d’una manera similar a la que segueix la comunitat científica. Aquesta manera d’entendre l’educació científica és, segons els estudis actuals, condició sine qua non per a que l’alumne desenvolupi la competència científica, és a dir, aprengui ciència, aprenent com funciona la ciència i aprenent sobre la ciència. En base a aquesta teoria, s’han portat a terme observacions directes a diferents cursos, les quals s’han recollit en un diari d’observacions, per tractar d’analitzar com el centre escolar desenvolupa la pràctica educativa de les ciències en el seu dia a dia. This study is referred to the analysis of educational practice that a public school is following in relation to science teaching and learning strategies, at both primary and kindergarten levels. Therefore, the present proposal on the science teaching and learning educational research is presented, which emphasizes the need to place children in the middle of the educational process based on their intuitive knowledge, so that they think, make and communicate in a similar way to that followed by scientific community. This way to approaching to scientific education is, according to current studies, a sine qua non requirement for students to develop scientific competence for learning science, learning how the science is running and learning about science. Based on this theory, participant observations have been made at different courses, which have been registered in an observational diary, in order to analyze the way by which this school is developing the science educational practice day by day.
-Ciència -- Ensenyament primari
-Ciència -- Experiments
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters