Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/2531

El projecte de convivència de centre. Una manera de treballar l'autonomia i la convivència de l'alumnat
Vericat i Beltran, Glòria
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
L’escola és un reflex de la societat en la que s’inscriu. Una societat democràtica comporta una escola que visqui i practiqui la democràcia. Els nostres drets, les nostres llibertats i els nostres deures descansen sobre la nostra autonomia i responsabilitat. Una manera de treballar aquests aspectes a l’escola és des del projecte de convivència de centre, on s’ha d’incardinar tota la vida del centre educatiu. Educar en valors exigeix conviure amb ells en tots els àmbits de la nostra vida. Educar en valors significa, també, educar la capacitat de valorar. Aquesta capacitat de valorar ens permet ser persones lliures, crítiques, justes i solidàries, conscients de la realitat del nostre entorn més immediat i del context mundial en general, i compromeses amb la humanitat, amb les generacions futures i amb la sostenibilitat del planeta. D’acord amb aquestes consideracions, el projecte de convivència de centre pot fonamentar-se en els següents tres grans blocs de valors, en els quals hi podem encabir els valors, entesos com les nostres opcions de vida: a) el valor de la persona humana i la seva dignitat; b) el valor de la democràcia i la ciutadania; i c) el valor de la igualtat i la diferència.
2012
Autonomia
Valors
Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons:
17 p.
Artículo
ICE de la Universitat de Barcelona
Reproducció digital del document publicat a: http://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/259242/0
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
artconlli_a2012 ... a_projecte_convivencia.pdf 236.8 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem