Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/2524

La importància de l’educació emocional al parvulari. Anàlisi d’una pràctica educativa
Colomer Castañé, Laura
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 En aquest treball, es presenta un marc teòric que té per finalitat mostrar la importància de l’educació emocional a parvulari. Es realitza un petit recorregut per els orígens del concepte, el context en que apareix i les dimensions. Posteriorment, s’ha realitzat l’anàlisi d’una pràctica educativa real (estudi d’un cas), concretament a l’aula de 5 anys, durant 9 setmanes amb l’objectiu d’identificar i relacionar els referents teòrics amb la pràctica educativa. L’objectiu principal del treball ha estat posar en relació les teories dels diferents autors amb la vida quotidiana d’una aula, poder analitzar la presència de l’educació emocional i poder reflexionar en profunditat sobre la tasca docent. S’ha investigat la consciència que té el professorat sobre la importància d’aquest treball amb els alumnes, les estratègies metodològiques utilitzades per el treball emocional, quines dimensions i moments són més presents en el dia a dia, i finalment, observar la formalitat o informalitat de la pràctica de l’educació emocional i analitzar-ne la seva eficàcia. Totes les dades s’han recollit a partir d’una pauta d’observació basada en els referents teòrics i finalment s’ha realit In this piece of work, the study presents a theory approach where the finality is to show the importance of emotional education during infant education. The analysis starts from the concept’s origin, followed by the context and the dimensions of it. Moreover, the observation has analyzed the educational practice (case study) from a 5 years old classroom during nine weeks with an aim to identify and match theory referents with the educational practice. The main goals of this piece of work were matching theories from different authors with the day to day life of a class, analyzing the presence of emotional education and reflecting about the teaching task. The author has investigated about the teacher’s conscience regarding the importance of this work with classmates, methodological strategies used for this piece of work, what dimensions and moments are more presents on the day to day life, observation of the formality or informality of the emotional education practice and finally analyze its efficacy. All data has been collected from an observational pattern based on theory referents and finally a critical analysis has been done, as well as an interpretation and a reflexion of all information obtained.
-Educació emocional
-Escoles bressol
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem