To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2517

Estudi de l'impacte de les activitats de moviment corporal en un infant amb TDA
Capdevila Puigpiquer, Judit
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 Aquest treball consta d’una investigació amb una pràctica d’activitats basades en el moviment corporal amb un infant diagnosticat amb Trastorn de Dèficit D’Atenció (TDA), amb la intenció de tractar i treballar els problemes que pateix de concentració i atenció. Aquesta pràctica va tenir lloc a l’Escola Sant Jordi de Navàs. Es va analitzar a l’alumne/a en concret, però es van treballar totes les activitats amb tot el grup classe. Les activitats van ser dissenyades a partir dels aprenentatges a la universitat durant la carrera i també de diferents autors citats al marc teòric. Els instruments de recollida de dades que es van utilitzar són les tècniques d’observació i el diari de camp i la càmera de fotos i de vídeo per enregistrar moments en concret. Aquests instruments van donar lloc a l’anàlisi i a la valoració final de les sessions de la pràctica realitzada, en la que es va poder observar una millora en l’atenció, la concentració, l’ interès, la relació amb els companys, etc, aconseguint els objectius proposats al principi. Si el moviment corporal ajuda a millorar als infants que pateixen aquest trastorn i a tots els altres és aconsellable que a l’escola es busquin estratègies i formes de treballar-ho, en qualsevol àrea, per a motivar i fer créixer els aprenentatges de tots els alumnes. This paper consists of research with practice activities based on bodily movement with a child diagnosed with the Attention Deficit Disorder (ADD), in order to treat and work the concentration and attention problems that the student suffers. This practice application took place in Sant Jordi School from Navàs. I analyzed one student in particular, but I worked all the activities with the whole class group. The activities were designed based on the University learning during the degree and also by different authors cited in the theoretical framework. The data collection instruments that I used are the techniques of observation and a field diary. I used a camera and a video camera in order to record specific moments. This information gave rise to the analysis and a final assessment of practical application that I carried out, in which it was observed an improvement in attention, concentration, interest, relationship with classmates, etc; and also an achievement of the objectives proposed at the beginning. If bodily movement helps to improve a child who suffers this disorder and everyone, it is advisable the school is looking for strategies and ways of working it in all subjects in order to motivate and grow the students’ learning.
-TDA
-Aprenentatge
-Expressió corporal
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters