To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2516

Com influeix el currículum ocult en la inclusió i/o exclusió dels alumnes ?
Cantero Martínez, Aida; Escribano Vidal, Gemma
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 L’objectiu d'aquest treball és observar si hi ha elements del currículum ocult en tres aules de Manresa i si aquests afecten a la inclusió i/o exclusió dels alumnes. Per a fer-ho partim d’una base teòrica on hi ha exposades les principals característiques d'un ensenyament-aprenentatge inclusiu i les dimensions d’anàlisi del currículum ocult que pretenem observar. Tot seguit, fem constar la metodologia emprada per portar a terme la investigació i les graelles d’observació. Desprès d’aquestes hi ha un anàlisi i comparació de les escoles observades. En aquest anàlisi es pot observar com en totes les aules analitzades hi ha presents elements de currículum ocult que afavoreixen o dificulten la inclusió . dels infants. L’última part del treball són les conclusions on hi ha les principals idees sorgides després de l’elaboració del treball. A més, hi ha una petita reflexió sobre allò que s’hauria de millorar per crear aules realment inclusives on tots els nens i nenes tinguessin les mateixes oportunitats per adquirir un aprenentatge significatiu. The aim of this work is to see if there are elements of the hidden curriculum in three classrooms of Manresa and if they affect the inclusion and /or exclusion of students. To do it we have used a theoretical base where we have exposed the main features of an inclusive learning-education and the dimensions of the analysis that we intend to observe about the hidden curriculum. Then, there is the methodology that we have used to conduct the investigation and the observation girds. After that, there is an analysis and comparison of the observed schools. In the analysis we can see that it in all the classrooms we have found elements of hidden curriculum that promote or hinder inclusion and/or exclusion of the children. The last part of the work is the main ideas that emerged after we have finished it. In addition, there is a small reflection about what should be improved to create real inclusive classrooms where all children had the same opportunities to get a significant learning.
-Currículums (Ensenyament)
-Educació inclusiva
-Pràctiques (Ensenyament)
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters