Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10854/2509

Programa d'intervenció d'educació emocional i social per a l'etapa infantil: l'educació de la consciència emocional i l'autoestima
Bassols Sans, Anna
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 L’objectiu d’aquest treball és comprovar si l’aplicació d’un programa d’educació emocional i social millora el benestar emocional i social dels infants d’Educació Infantil. Per tal d’assolir aquest objectiu, primerament es va triar una mostra de 4 infants per realitzar el test PAI (Precepció de l’Autoconcepte Infantil) i així, mesurar el seu nivell d’autoestima. Després es va aplicar el programa d’educació emocional i social a l’aula, treballant la consciència emocional i l’autoestima. Seguidament es va tornar a realitzar el test PAI per poder observar i mesurar els canvis en el percentil dels mateixos 4 infants. S’han observat unes millores en el nivell d’autoestima dels nens i nenes de l’aula; s’ha adquirit una bona consciència emocional i s’han anat desenvolupant habilitats socioemocionals i, per tant, ha millorat el clima de l’aula. El treball de l’educació emocional i social a les aules és necessari per millorar el benestar emocional i social dels infants i així, ajudar en seu desenvolupament integral. The aim of this study is evaluate if a program of social and emotional education application improves social and emotional wellbeing in children in Early Childhood Education. To reach this aim, first of all, a 4 subject sample was taken in order to realize the “PAI” test, so that their self-esteem level could be measured. Later, an emotional and social educational program was applied in class, by working out children’s emotional awareness and self-esteem. Then, the test was realized again to observe and measure the changes in the same 4 subject percentile. It has been observed that self-esteem levels of class’ children have improved; a good emotional awareness has been acquired; socioemotional skills have been developing throughout the program; so class’ ambient has grown better. The emotional and social education working in schools is needed to improve children’s emotional and social wellness, and so help in their global development.
-Educació emocional
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
         

Mostra el registre complet del document