Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/249

Escacs, un sistema intel·ligent
Segura Palomar, Manel
Universitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió
Curs 2007-2008 Des dels inicis dels ordinadors com a màquines programables, l’home ha intentat dotar-los de certa intel•ligència per tal de pensar o raonar el més semblant possible als humans. Un d’aquests intents ha sigut fer que la màquina sigui capaç de pensar de tal manera que estudiï jugades i guanyi partides d’escacs. En l’actualitat amb els actuals sistemes multi tasca, orientat a objectes i accés a memòria i gràcies al potent hardware del que disposem, comptem amb una gran varietat de programes que es dediquen a jugar a escacs. Però no hi ha només programes petits, hi ha fins i tot màquines senceres dedicades a calcular i estudiar jugades per tal de guanyar als millors jugadors del món. L’objectiu del meu treball és dur a terme un estudi i implementació d’un d’aquests programes, per això es divideix en dues parts. La part teòrica o de l’estudi, consta d’un estudi dels sistemes d’intel•ligència artificial que es dediquen a jugar a escacs, estudi i cerca d’una funció d’avaluació vàlida i estudi dels algorismes de cerca. La part pràctica del treball es basa en la implementació d’un sistema intel•ligent capaç de jugar a escacs amb certa lògica. Aquesta implementació es porta a terme amb l’ajuda de les llibreries SDL, utilitzant l’algorisme minimax amb poda alfa-beta i codi c++. Com a conclusió del projecte m’agradaria remarcar que l’estudi realitzat m’ha deixat veure que crear un joc d’escacs no era tan fàcil com jo pensava però m’ha aportat la satisfacció d’aplicar tot el que he après durant la carrera i de descobrir moltes altres coses noves. Summary From the beginnings of the computers as programmable machines, the man has attempted to endow with a certain intelligence in order to think or to reason the most similar possible to the humans. One of these attempts has seven to make that the machine is capable of thinking in such a way that it studies strokes and wins games of chess. In the present with the current systems fines task, directed at objects and access to memory and thanks to the powerful hardware of what we order, we count on a great variety of programs that dedicate themselves to playing chess. But there are not only small programs, there are even whole machines devoted to calculating and studying the best players strokes in order to win. The goal of my work is to carry out a study and implementation of one of these programs for the one that divides into two deliveries. The theoretical part of the study consists in a study of the artificial intelligence systems that are they dedicate to play chess, study and search of a function of valid evaluation and study of the algorithms of search. The practical part of the work is a pond in the implementation of an intelligent system capable of playing chess with certain logic. This implementation is carried out with the help of the bookshops SDL, using the Minimax algorithm with pruning alpha-beta and code C++. As a conclusion of the project it would like to remark that the study carried out has let for me see it so easy that to create a game of chess was not as I thought but has brought me the satisfaction of applying all what I have studied during the career and of discovering many other new things. Director/a: Ma. Dolors Anton i Solà
-Escacs -- Programes d'ordinador
-Jocs per ordinador
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licences/by-nc-nd/3.0/es
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
trealu_a2008_segura_manel_escacs.pdf 10.19 MB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem