Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10459.1/58593

Dispositius mòbils en la formació inicial del professorat d’educació primària a la Universitat de Lleida
Garcia Casagolda, Anna
Carrera, Xavier; Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social
La tecnologia mòbil ha impactat a la societat i ha canviat de forma sorprenent, no només l’accés a la informació i a les comunicacions, sinó també en el dia a dia de les persones i de les organitzacions. Per aquest motiu, l’objectiu principal d’aquest projecte és incorporar els dispositius mò-bils a la formació inicial dels mestres, per tal de fer front a les exigències de la societat i també, convertir als futurs mestres en ciutadans i professionals digitalment competents. L’experiència s’emmarca dins d’un projecte d’innovació, es realitza a través del model de Resolució de Problemes (Havelock i Huberman, 1980), i es porta a terme a la Facultat d’Educació de la Universitat de Lleida, amb els estudiants de totes les modalitats del grau d’Educació Primària. Per tal d’incorporar aquests dispositius a la formació inicial dels docents es porten a terme diverses actuacions. Les actuacions establertes per tal d’assolir els objectius, són: (a) dissenyar i implementar una proposta d’intervenció per incorporar els dispositius mòbils en la formació dels futurs docents, (b) recollir, a través d’un qües-tionari ad-hoc, la visió dels alumnes sobre els dispositius mòbils com a recurs educatiu i la valoració sobre la formació rebuda, (c) entrevistar als docents del Grau d’Educació Primària i Infantil que utilitzen els dispositius mòbils a les aules de la Facultat per analit-zar l’ús que li donen a aquests dispositius en la formació dels futurs docents. L’experiència demostra que l’ús de dispositius mòbils és beneficiós, tant pels alumnes com pels docents, i per tant, s’ha d’aprofitar la seva presència i usar-los com a eina d’apre-nentatge, tot i que són poques les matèries on s’utilitzen aquests dispositius. Per aquest motiu, per a futures experiències cal una formació dels professors de la Facultat, indepen-dentment de la matèria que imparteixin, que els apropi a la utilització d’aquestes noves eines d’aprenentatge aprofitant tot el seu potencial. The mobile technology has had an impact on the society and has changed in a surprising way, not only the access to information and communications, but everyday life of people and organizations. For this reason, the main purpose of this project is to incorporate mobile devices to the teachers’ initial training in order to face the society demands, and also, turn the future teachers into competent digital citizens and professionals. This experience is in line with an innovative project that is carried out through the Pro-blem Resolution model (Havelock i Huberman, 1980), and is conducted at the Education Faculty of Lleida’s University with all the student at Primary Education bachelor. In order to add these devices to the initial learning of the teachers there are different procedures undertaken. The actions established to reach the goals are: (a) design and implementation of an intervention proposal to incorporate the mobile devices in the learning of the future teachers, (b) collect the vision of the students about the mobile devices as an educational resource and the assessment of of the learning received through an ad-hoc questionnaire, (c) interview professors of the Primary and Nursery Education bachelors that use mobile devices on their classes at the faculty to analyse the application that they give to these devices during their classes to the future teachers. The experience demonstrates that the use of mobile devices is beneficial, for the teachers and for the students, and therefore, his presence should be taking in advantage and use them as a learning tool. For this reason, in future experiences is needed a teaching to the faculty professors no matter what classes they teach, that would bring them closer to the use of this new learning tools and take the most of their potential.
-Dispositius mòbils
-Compètencia digital
-Formació inicial de mestres
-Dispositius mòbils
-Noves tecnologies i educació
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
masterThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
agarciac.pdf 3.222 MB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem