Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10459.1/57642

Avaluació d'un programa per preparar els professionals sanitaris en el suport emocional en el procés de dol perinatal
Rodríguez Macías, Arantxa
Colell Brunet, Ramon; Universitat de Lleida. Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia
Introducció: El dol és una resposta afectiva normal a una pèrdua important, que afecta a la persona en els seus aspectes psicològics, emotius, afectius, mentals, socials, físics i espirituals. És desencadenat per la pèrdua de qualsevol element sobre el que es tingui un gran valor o expectativa. En el naixement, una experiència carregada d’il·lusió i esperança amb projeccions de futur des de l’ inici de la gestació, en ocasions no s’arriba a produir. Si la pèrdua és radical i inesperada, com és la mort perinatal, pot arribar a tractar-se d’una situació no superable, amb risc de desenvolupar un dol patològic, que precisarà d’intervenció professional per a la seva recuperació. Objectiu: Formar als professionals mitjançant un programa d’intervenció per poder ajudar als pares en dol perinatal. Metodologia: A través d’un programa que consta de 5 fases: apropament i sensibilització, inducció, interacció, implementació i sistematització;: en el que es reflecteixen habilitats, eines i destreses per formar i preparar als professionals tant a nivell professional com a nivell emocional per a ajudar a mitigar el dol als pares i afrontar-lo. Conclusions: Amb l’ implementació d’aquest programa es pretén aconseguir un reforç positiu de formació i ajuda en la preparació emocional i funcional dels professionals sanitaris de l’equip multidisciplinari que atén als pares en situació de dol perinatal.
-Dol perinatal
-Programa
-Pares
-Dol -- Aspectes psicològics
-Fetus -- Mort
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
bachelorThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
arodriguezm.pdf 2.333 MB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem