To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/49235

Les preferències del consumidor: causes i canvis en l'alimentació
Terés Garcia, Andrea
Ochoa Trepat, María Luisa; Universitat de Lleida. Facultat de Dret i Economia
L’objectiu principal d’aquest estudi és realitzar un anàlisi genèric dels principals aspectes que han causat un canvi en les preferències del consumidor en el sector de l’alimentació. Per a aquest estudi, ha fet falta conèixer quins són aquells ítems que més influencien a un consumidor a l’hora de realitzar la compra, estudiar-los, agrupar-los i analitzar-los com aspectes determinants. A través d’aquest anàlisi s’ha comprovat que el consumidor ha canviat molt en els últims anys i no tan sols pel canvi en les costums que ha patit la societat en general sinó, altres aspectes més externs que han generat un canvi en la mentalitat del consumidor. Hem agrupat els principals motius en 7 grups diferenciats els quals de forma independent, determinen la compra d’un o altre producte. Un cop tenim l’anàlisi d’aquest causants, podem donar unes conclusions corroborades de cóm és el consumidor del segle XXI i què l’ha portat a ser tant diferent a fa uns anys. Aspectes com la importància que se li dóna a la salut, avenços tecnològics en el sector, superfícies de compra competitives en preus, canvi de mentalitat arran la crisi... són alguns dels motius pels quals el consumidor ha canviat les seves preferències.
El objetivo principal de este estudio es realizar un análisis genérico de los principales aspectos que han causado un cambio en las preferencias del consumidor en el sector de la alimentación. Para este estudio, ha hecho falta conocer cuáles son aquellos elementos que más influyen a un consumidor a la hora de realizar la compra, estudiarlos, agruparlos y analizarlos como aspectos determinantes. A través de este análisis se ha comprobado que el consumidor ha cambiado mucho en los últimos años y no sólo por el cambio en las costumbres que ha sufrido la sociedad en general sino, otros aspectos internos y externos que han generado un cambio en la mentalidad del consumidor. Hemos agrupado los principales motivos en 7 grupos que de forma global, determinan la compra de uno u otro producto. Una vez tenemos el análisis de estos causantes, podemos dar unas conclusiones corroboradas de cómo es el consumidor en el siglo XXI.
2015-05
Comportament del consumidor
Consum ecològic
Consumidor
Model de negoci
Preferències del consumidor
Consumidors, Comportament dels
Consumidor
Aliments -- Consum -- Aspectes ambientals
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
cc-by-nc-nd
57 p.
bachelorThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
ateresg.pdf 2.491 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters