To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/48713

Observa, pensa, emociona't i actua : programa d'educació emocional per infants i adolescents
Forné Samitier, Maria Alba
Alsinet, Carles; Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social
Aquest programa sorgeix de la necessitat de treballar les emocions amb infants amb risc social. L’objectiu principal del programa és aconseguir que els infants adquireixin un major coneixement envers el món de les emocions així com tinguin recursos i estratègies per tal d’identificar-les, gestionar-les i expressar-les. És a dir, es treballa la consciència emocional com a primer pas per tal de treballar l’educació emocional. Treballar les emocions significa treballar per aconseguir una millor convivència i un millor benestar personal i social. This program has been born from the need to handle emotions with children at social risk. The main objective of the program is to make children achieve as much knowledge as possible about the emotional world. That is to say, they can have resources and strategies to identify these emotions, manage and express them. In other words, this program develops emotional conscience as the first step to attain emotional education. Working with emotions means working for a better living and a better social and personal well-being. The program consists of several parts, although only one part has been implemented. This part was implemented and evaluated with a group of 9 children between 7 and 9 coming from Social Services in Lleida.
-Emocions
-Infància amb risc
-Programa socioeducatiu
-Benestar
-Educació emocional
-Emocions
-Atenció a la infància i a l'adolescència
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
bachelorThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format View
afornes.pdf 2.284 MB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters