dc.contributor.author |
Flores i Alarcia, Òscar |
dc.contributor.author |
Camats Guardia, Ramon |
dc.contributor.author |
Arco Bravo, Isabel del |
dc.contributor.author |
Alaminos Fernandez, Francisco Antonio |
dc.contributor.author |
Blázquez Miret, Josep |
dc.date |
2015-05-25T14:52:46Z |
dc.date |
2015-05-25T14:52:46Z |
dc.date |
2013 |
dc.identifier |
2014-8801 |
dc.identifier |
0211-819X |
dc.identifier |
http://hdl.handle.net/10459.1/48254 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10459.1/48254 |
dc.description |
En els darrers anys les institucions universitàries han introduït programes per acollir els estudiants de nou ingrés amb la finalitat de facilitar-los la integració a la institució on inicien els estudis universitaris. El treball parteix d'un qüestionari passat als estudiants de primer de grau de la Universitat de Lleida en finalitzar el Programa d'Acollida que aquesta va desenvolupar el setembre de 2009. Els objectius eren avaluar la funcionalitat del programa, a fi d'introduir-hi millores, i també relacionar diverses variables com el grau de motivació inicial dels estudiants, la seva percepció de la utilitat del programa i les expectatives d'èxit en els estudis acabats de començar. El treball conclou que aquestes variables estan relacionades estretament i proposa millores quant a elements per introduir en el programa i augmentar la satisfacció dels estudiants. |
dc.description |
En los últimos años las instituciones universitarias han introducido programas para acoger a los estudiantes de nuevo ingreso con el fin de facilitarles su integración en la institución donde inician los estudios universitarios. El trabajo parte de un cuestionario realizado a los estudiantes de primero de grado de la Universidad de Lleida al finalizar el programa de acogida que esta ofreció en septiembre de 2009. Los objetivos eran evaluar la funcionalidad del programa, con el fin de introducir mejoras, y también relacionar varias variables como el grado de motivación inicial de los estudiantes, su percepción de la utilidad del programa y las expectativas de éxito en los estudios acabados de iniciar. El trabajo concluye que estas variables están relacionadas estrechamente y propone mejoras en cuanto a elementos para introducir en el programa y aumentar la satisfacción de los estudiantes. |
dc.language |
cat |
dc.publisher |
Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona |
dc.relation |
Reproducció del document publicat a: http://educar.uab.cat/issue/view/3 |
dc.relation |
Educar, 2013, vol.49, núm. 1, p.155-174 |
dc.rights |
cc-by-nc, (c) la revista, 2013 |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/ |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Acogida universitaria |
dc.subject |
Motivación |
dc.subject |
Retención de estudiantes |
dc.subject |
Acollida universitària |
dc.subject |
Motivació |
dc.subject |
Retenció d'estudiants |
dc.title |
Vers una cultura d'acollida a la universitat: opinió dels estudiants de primer grau de la Universitat de Lleida sobre el Programa d'Acollida |
dc.title |
Hacia una cultura de acogida en la universidad: opinión de los estudiantes de primero de grado de la Universidad de Lleida sobre el programa de acogida |
dc.type |
article |
dc.type |
publishedVersion |