To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/31321

The representation of EFL teachers’ views on the role of English as a Lingua Franca
Llurda, Enric
El creciente número de hablantes no nativos de inglés en el mundo constituye la base a partir de la cual se han hecho recientes afirmaciones alrededor de la necesidad de enfatizar el papel del inglés como lingua franca en las clases de inglés. Este artículo investiga la visión de los profesores catalanes de inglés al respecto mediante un cuestionario centrado en aspectos como la preferencia de profesores nativos o no nativos, el conocimiento cultural idóneo para el profeso- rado de inglés, y la variedad de inglés escogida. Los resultados indican que el profesorado está influido por la supremacía del hablante nativo y una visión del inglés todavía restringida a las comunidades de hablantes nativos, con algunas diferencias significativas encontradas entre distintos grupos de profesores.
The increasing number of non-native speakers of English in the world is at the base of recent claims for the need to emphasize the role of English as a lingua franca in the EFL classrooms. This paper investigates Catalan English teachers’ views on this matter by means of a questionnaire that focused on aspects like preference of native or non-native language teachers, cultural knowledge of EFL teachers, and target variety of English. The results indicate that teachers are still strongly influenced by the supremacy of the native speaker and the vision of English as a language which is mostly restricted to native English-speaking communities, with some significant differences found among different groups of teachers.
2007
Inglés lingua franca
Inglés como lengua internacional
Profesores de inglés
Creencias del profesorado, profesores no nativos.
Anglès -- Ensenyament -- Estudiants estrangers
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
open access
(c) Universidade de Vigo. Servicio de Publicacións, 2007
article
Universidade de Vigo. Servicio de Publicacións
         

Full text files in this document

Files Size Format View
Vial-2007-Article1.pdf 240.8 KB application/pdf View/Open

Full text files in this document

Files Size Format View

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters