To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/204

Del Programa d'Educació Compensatòria al nou Pla per a la Llengua i la Cohesió Social
Llevot Calvet, Núria
El Programa d’Educació Compensatòria va ser el fruit emblemàtic de la política reformista empresa el 1983 en el camp pedagògic. Es tractava d’un discurs destinat a corregir les desi- gualtats socials i assolir quotes més elevades de justícia social. Actualment, en el context català ha estat considerat necessari un doble canvi, davant el ràpid increment de la població escolar procedent de la immigració i l’aparició de noves formes d’exclusió social: per una banda, una adequada integració educativa, social i cultural de tot l’alumnat independentment del seu origen i condició, i, per l’altra, la consolidació de la llengua catalana com a llengua vehicular de l’ensenyament i com a element de cohesió social en un marc plurilingüe.
The Compensatory Education Programme was the emblematic result of the reformist policy adopted in 1983 in the field of education. It was a discourse aimed at correcting social inequalities and producing higher levels of social justice. Nowadays, in the Catalan context, a double change has been considered necessary, given the rapid increment in the immigrant-origin school population and the appearance of new forms of social exclusion. On one hand, this takes the form of adequate educational, social and cultural integration of all students independently of their origins and condition and, on the other, the consolidation of Catalan as a vehicular language in teaching and as an element of social cohesion in a multilingual framework.
2005
Compensatòria
Minories ètniques
Cohesió social
Integració escolar -- Catalunya
Educació intercultural
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.5/es/deed.ca
open access
cc-by-nc, (c) Llevot Calvet, 2005
Article
Universitat Autònoma de Barcelona
         

Full text files in this document

Files Size Format View
02102862n78p197.pdf 181.2 KB application/pdf View/Open

Full text files in this document

Files Size Format View

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters