Resum:
|
Es presenten els resultats d’un projecte d’innovació didàctica consistent en la realització conjunta de pràctiques
professionals entre estudiants de Magisteri d’educació Infantil i Educació Primària, i estudiants de Psicopedagogia.
Aquests estudiants van treballar en parelles i van realitzar un conjunt d’activitats, pròpies de les seves futures funcions
professionals, amb el suport del company. Concretament la pràctica va consistir en la planificació, desenvolupament i
avaluació d’una unitat didàctica sobre un tema curricular. Mentre l’estudiant de Magisteri preparava els materials i
activitats corresponents, la seva parella, l’estudiant de Psicopedagogia, l’assessorava en cada una de les fases
d’instauració. Per afavorir aquesta dinàmica, els estudiants van comptar en diferents suports i instruments: - Els tutors
de la universitat, corresponents a cadascun dels estudis implicats, - Una plataforma Moodle específicament organitzada
per tal que els estudiants poguessin analitzar tot el procés conjuntament. En aquest espai podien utilitzar des de
recursos per a la programació de la unitat, eines per realitzar un diari personal, un calendari d’activitats conjuntes o
esquemes gràfics, fins a altres per editar vídeos gravats de les sessions de classe i per afavorir la seva comunicació. El
projecte pretenia contribuir a millorar, tant algunes competències professionals relatives ambdós tipus d’estudiants, com
modificar determinades concepcions i actituds entre mestres i psicopedagogs. Els resultats mostren que ambdós
objectius van esser assolits amb escreix i que, a més d’aprendre determinades competències professionals, certs
prejudicis i actituds sobre les dificultats i interès de treballar am altre, es van eliminar de manera contundent. |