Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/97445

Establiment d’un laboratori d’habilitats clíniques a la facultat de medicina de la Universitat de Barcelona
Palés Argullós, Jorge Luis
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Universitat de Barcelona
Per tal de millorar l'aprenentatge, actualment deficitari de les habilitats clíniques i dels procediments pràctics, la facultat va decidir implementar un laboratori d’habilitats. La Facultat de Medicina ha fet una important inversió per tal d’adequar un espai físic i adquirir diferents materials. En paral·lel es van identificar quines habilitats havien de ser ensenyats en el laboratori d’acord amb les dèficits observats prèviament. Es va dissenyar un curs optatiu sobre habilitats clíniques pels nostres estudiants de medicina i es van seleccionar i entrenar els diferents professors. El curs s’ha desenvolupat durant els tres últims anys. S'ha investigat el grau d’acceptació d’aquesta eina pels estudiants i professors utilitzant diferents tipus d’enquestes. Més de 300 estudiants de medicina per any han estat formats en el laboratori en diferents activitats, participant 20 professors i havent-se oferit diferents tallers sobre habilitats clíniques i procediments pràctics. Pels estudiants el laboratori es una excel·lent eina per incrementar la seva competència individual en habilitats clíniques i que es necessari estendre-la a tots els estudiants. Pels professors, el laboratori es una eina molt útil per millorar l’ensenyament clínic L'experiència ha estat molt positiva i molt útil en el procés de canvi curricular que es desenvolupa actualment a la nostra facultat. La nostra experiència pot servir de model per altres facultats de medicina de l’estat.
In order to improve the acquisition of clinical skills and practical procedures by students of our Medical School we have decided to implement a centralized skills centre. Medical School made an important investment to adequate a physical area and to acquire different material resources. In parallel, we identified which skills could be taught in the centre observed previously and we designed an elective course on clinical skills for our medical students. We selected and we trained teachers in order to develop this elective course. The elective course has been developed in the last two years. Finally, we investigated the level of acceptance of this tool by teachers and students by using different kinds of questionnaires. More than 300 undergraduate medical students per year have been trained in the laboratory in the different activities, 20 teachers have participated in the experience, and different workshops have been offered. Students consider that the CSC is an excellent tool to increase their individual competence and it is necessary to extend this tool to all students. Our experience has been very positive and useful in the curriculum change process carried out at present in our medical school. The experience could serve as a model for the implementation of skills centers in other Spanish medical schools.
2011-02-07
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Medicina clínica -- Ensenyament universitari
Ensenyament universitari -- Metodes actius
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
24 p.
Report
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00006
         

Full text files in this document

Files Size Format
2006MQD00006_Comú.pdf 206.2 KB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters