Abstract:
|
L'objectiu del projecte ha estat desenvolupar un algorisme que permet decidir quina ha de ser la planta de producció a la que han de retornar, al llarg del dia, els vehicles que realitzen la distribució física d'una empresa. Actualment el retorn es realitza a la planta assignada al vehicle al inici del dia. Això provoca cues importants en algunes plantes. Amb l’algorisme es pretén resoldre el problema de les cues ja que permetrà retornar als vehicles a una planta diferent a l'assignada al inici del dia.Les diferents plantes a las que podrà retornar un determinat vehicle es limita amb uns criteris de proximitat entre elles. Per això l’empresa ha realitzat una zonificació, on cada zona té un determinat nombre de plantes agrupades segons la distancia existent entre elles. Així un vehicle podrà retornar a una planta de la zona on pertany la planta que se li ha assignat el dia anterior.El criteri de decisió que s’ha considerat per determinar la planta de retorn és un criteri de cost. Aquest cost inclou els costos de temps i d’operació del vehicle. Aquest serà diferent segons el tipus de contractació del vehicle. Els costos de temps tindran en compte el temps que necessita el vehicle per cobrir la distancia entre el client i la planta, així com el temps que estarà el vehicle en cua quan hi arribi. |