Abstract:
|
En aquest projecte s’ha realitzat l’anàlisi de l’accidentalitat a les Rondes de Barcelonaestudiant els accidents a partir de les dades recopilades per part de la Guàrdia Urbana deBarcelona i les dades de la intensitat de vehicles per part de l’Ajuntament de Barcelona.L’àmbit geogràfic d’estudi és: a la Ronda de Dalt, del quilòmetre 4,5 fins al Nus de laTrinitat, i a la Ronda Litoral, el quilòmetre 2 i del 5 al 12 inclosos. Aquest és el territori sobreel qual hi actua la Guàrdia Urbana de Barcelona.L’objectiu d’aquest treball és obtenir la informació necessària sobre els trams de la via on esprodueixen els accidents, manipulant les dades per tal de detectar la naturalesa d’aquests ila seva localització espacial i temporal, relacionant aquestes variables amb la intensitat devehicles que circula per l’espai de les Rondes de Barcelona, estudiant així l’índexd’accidentalitat per quilòmetre.Amb l’estudi de taules dinàmiques s’han comptabilitzat els accidents en funció d’altresvariables obtenint trams de concentració d’accidents (TCA) de tipus flotant que seran elsresultats de l’estudi que donaran més informació, per tal de proposar una sèrie de millores ala via.S’han realitzat una sèrie de propostes per tal de millorar la seguretat a les Rondes deBarcelona; aquestes es troben classificades en 4 grans grups: senyalització i balisament,elements de seguretat, millores en la infrastructura i millores en la proposta d’instal·lacions.S’ha conclòs finalment amb una sèrie de propostes i partides quant a la senyalització,balisament i elements de seguretat explicades en un pressupost que inclou totes les partidesd’obra, material i execució que es necessiten per millorar l’accidentalitat a les Rondes, ambuns barems de preus subministrats per el Consell Comarcal del Barcelonès. |