To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/4459

Impacte de les telecomunicacions en una empresa dedicada a la distribució comercial
Vallverdú i Domènech, Laura
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Coll Solà, Juan
En aquest projecte s’estudia el impacte de les TIC’s en una empresa de Distribució Comercial. Primer es defineix la Distribució, es mostren els antecedents,punt de partida i s’anomenen cadascuna de les tendències, els tipus de distribució, els intermediaris, els tipus d’establiment i el que cal tenir en compte en empreses d’aquest sector. Tot seguit situem l’empresa en l’entorn competencial on es mou: el seu marc regulador (Europa,Espanya, Catalunya i Ajuntament) i el mercat competencial actual. Després s’estudia quina és la situació actual de les TIC’s tant en les empreses com a nivell de ciutadans, i a nivell de la societat i els seus representants. Tot seguit s’explica la tecnologia aplicada a l’empresa en cadascun dels seus àmbits d’actuació observant-ne les necessitats i els beneficis que se n’obté. Actualment ja ningú posa en dubte els canvis profunds en el nostre entorn habitual Segons alguns autors, diuen que estaríem experimentant actualment una revolució tecnològica liderada per les Tecnologies de la Informació i les comunicacions, del mateix nivell que la Revolució Industrial del s. XVIII. Si aquesta revolució tecnològica es desenvolupa de la mateixa manera que les anteriors estaríem en el període on s’aconseguiria tot el potencial de la tecnologia, i en la fase posterior, el lideratge estaria en mans del capital productiu i es realitzaria una difusió en tots els sectors productius. Aquest projecte s’ha realitzat sota una perspectiva bàsica en quant a tecnologia, no pretén estudiar a fona cadascuna de les tecnologies, sinó que pretén estudiar els seus efectes sobre l’organització d’empreses d’aquest sector productiu. Aquest projecte es divideix en tres grans parts. En la primera d’elles s’estudia el que és una empresa de distribució comercial, a quin tipus d’empresa ens encaminem i estructura interna comú a totes elles. En segona part, s’analitza el grau actual de la societat de la Informació, si està preparada o no. I en la tercera i darrera part, s’aprofundeix en cada una dels components de les empreses de distribució comercial fixant-nos-hi en les necessitats dels departaments i de les persones i en els beneficis que poden aportar les tecnologies actualment en tots els àmbits.
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació::Telemàtica i xarxes d'ordinadors::Internet
-Logistics
-Technological innovations
-Distribució Comercial
-TIC
-B2B
-CRM
-SCM
-ERP
-Logística
-Business Intelligence
-Internet
-Empreses -- Tecnologia de la informació
-Empreses -- Innovacions tecnològiques
-Logística empresarial
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/
Bachelor Thesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters