Abstract:
|
En aquest projecte es presenta una solució al problema de la
gestió del pla de qualitat de l’Escola Politècnica de Vilanova i
la Geltrú de la Universitat Politècnica de Catalunya.
Els objectius del mateix són:
• Donar resposta a les necessitats que es plantegen des de la
Sotsdirecció de Planificació i Qualitat de l’Escola per tal
de portar a terme l’execució del pla de qualitat.
• Proporcionar una eina de gestió a la direcció de l’Escola
per poder executar i controlar el pla de qualitat.
• Crear un eina que permeti implicar a la comunitat
universitària en aquest projecte per tal de poder
desplegar, executar i controlar el pla de qualitat.
• Contribuir al desplegament del pla de qualitat i fer
entendre a través d’aquest document què es la planificació
estratègica i com afecta a cada un dels membres de la
comunitat.
Les necessitats d’aquesta gestió es plantegen des de la
sotsdirecció de Qualitat i Planificació de l’Escola que ha de
gestionar el pla de qualitat. El pla de qualitat integra les
accions proposades des de l’exterior (bàsicament la UPC i la
Generalitat de Catalunya) per tal de millorar la qualitat del
servei públic de l’ensenyament superior, millorar la eficiència i
fer-se corresponsalies dels beneficis produïts per l’assoliment
dels objectius de millora plantejats.
Per aconseguir aquests objectius el desplegament del pla
estratègic es descomposa en diferents nivells: objectius
estratègics, objectius operatius i accions (amb indicadors). La
gestió actual es queda al nivell d’acció, cada acció té uns
indicadors que s’han d’actualitzar en determinats períodes.
Actualment no hi ha un sistema que reculli com s’ha arriba a la
consecució dels objectius.
Aquest projecte presenta un nivell més, el nivell de les tasques
que permet gestionar el pla de qualitat a partir de les accions,
les tasques permeten portar a terme les accions. Una tasca té: un
propietari, una data d’inici, una de finalització, uns documents,
i d’altres elements que permeten gestionar el que s’ha de fer, com
s’ha de fer i qui ho ha de fer per aconseguir les accions
proposades.
En aquest projecte es fa un anàlisi de com han d’intervenir els
diferents usuaris del sistema com poden ser: l’equip directiu, el
PDI, el PAS i els estudiants.
En aquesta fase d’anàlisi de la situació, s’ha dissenyat la base
de dades que ha de contenir els elements necessaris per portar a
terme la gestió del pla, a més s’ha fet un traspàs de dades del
pla de qualitat de l’escola cap a aquesta nova estructura.
Un cop realitzada aquesta fase d’anàlisi es proposa amb un
01:23:1901:23:19
calendari per fases la implementació i posta en marxa de GESPLA
com una eina per gestionar el pla estratègic de l’EPSEVG. |