Resum:
|
La comunicació interna és una eina de transmissió de les noves creences i valors
organitzatius i per això constitueix un instrument essencial en la gestió del canvi i en la modernització de les organitzacions.
L'objectiu dels departaments de comunicació interna és que totes les persones que
treballen en una organització coneguin quines són les seves funcions i els seus
resultats, aconseguir un clima d'integració i implicació en els projectes i incrementar
la motivació i participació de tot el personal. Pot considerar-se, a més, el suport i la base de la comunicació externa de l'organització cap als seus clients i altres públics (destinataris), ja que mitjançant aquesta s'aconsegueix transmetre una imatge positiva cap a l'exterior.
En el següent escrit s'analitza la situació actual de les empreses espanyoles i el seu
entorn, es detecten certes mancances comunicacionals en els membres de les
organitzacions, que dificulten l'optimització de les accions dels departaments de comunicació, i es proposen millores concretes, per a fer de la comunicació interna una realitat integrada en el nucli de les organitzacions. |