Abstract:
|
En aquesta memòria es desenvolupa la fase de disseny i posterior comprovació d’una simulació d’un motor alternatiu de combustió interna. Concretament, es pretén simular amb la màxima precisió la fase tancada d’un motor de cicle Otto. El software utilitzat per realitzar la simulació és Matlab-Simulink.
La simulació es realitza per mitjà de processar el senyal de posició angular del cigonyal en
sistemes de blocs. Cada un d’aquests té diferents entrades i sortides que es poden assimilar als senyals que rep i envia el motor cap a l’entorn.
Per tal de no prorrogar en excés el temps de càlcul de la simulació, el motor se simula en
règim estacionari. Per altra banda, es permet variar paràmetres de funcionament del motor com poden ser l’avanç d’encesa, l’angle de combustió o el retard del tancament de l’escapament, entre d’altres, i visualitzar com afecten en el comportament del motor.
L’objectiu és aconseguir un model matemàtic complet de la fase tancada que permeti establir
el rendiment del motor en funció dels paràmetres variables dels que consta la simulació.
Cal destacar que s’ha pres com a referència un motor de 2000 cm3 de 4 cilindres en línia i
injecció directa de benzina. Mecànica provinent del grup Volkswagen coneguda amb el nom comercial de 2.0 TFSI o bé amb les sigles AXW. |