Title:
|
Lobbying of Firms by Voters
|
Author:
|
Dahm, Matthias; Dur, Robert; Glazerz, Amihai
|
Other authors:
|
Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia |
Resum:
|
A firm may induce voters or elected politicians to support a policy it favors by suggesting that it is more likely to invest in a district whose voters or representatives support the policy. In equilibrium, no one vote may be decisive, and the policy may gain strong support though the majority of districts suffer from adoption of the program. When votes reveal information about the district, the firm's implicit promise or threat can be credible. |
Publication date:
|
2009 |
Subject (UDC):
|
32 - Política |
Subject(s):
|
Vot -- Investigació Política pública Grups de pressió Política -- Aspectes socials Empreses -- Aspectes polítics |
Rights:
|
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
Document type:
|
Working Paper |
ISSN:
|
1988 - 0812
|
Collection:
|
Documents de treball del Departament d'Economia;2009-22
|
Share:
|
|