Abstract:
|
El present projecte final de carrera tracta sobre l’ampliació del laboratori de xoc al
centre tècnic d’Idiada, situat al terme municipal de Santa Oliva, Tarragona.
La motivació principal d’aquest, és la implantació d’un nou sistema de desacceleració
per a realitzar assaigs de components de vehicles, aquest sistema es mes conegut com a
hydrobrake. El sistema que actualment s’utilitza és poc precís i els assaigs surten molts
cops fora del rang de valoració, amb el nou sistema es pot definir abans de realitzar
l’impacte, quina es la desacceleració desitjada i aquest es capaç de reproduir-la amb
gran exactitud. El sistema té la capacitat de generar una molt alta repetibilitat dels
assajos.
Dins l’estudi del projecte s’estudia la millor ubicació per a realitzar l’obra, exposant
les diferents opcions amb els seus aspectes a favor i en contra, l’alternativa finalment
escollida es l’ampliació de la nau per la part dels boxes ja existents, aprofitant la part de
la rampa de llançament que actualment no s’utilitza. Així mateix trobem un problema
afegit: el pèndul d’assaig, una màquina estàtica però que impossibilita la realització de
tots dos assaigs. L’opció que he trobat més adient es la incorporació d’un pont grua per
tal de desplaçar el pèndul i així poder assajar amb l’hydrobrake.
El projecte es centra sobretot en els càlculs de l’estructura metàl·lica que és de grans
dimensions, uns noranta metres de llargada per tretze d’amplada. La superfície total
construïda es de 1.121 metres quadrats.
S’estudia el projecte executiu de l’obra amb gran amplitud des de la naturalesa del sol
fins als tancaments interiors. El sistema que es segueix és imitar l’estètica actual
d’Idiada per tal d’integrar l’estructura nova amb la existent.
Tot i que Idiada és una empresa de serveis i no pas de producció s’han tingut en
compte aspectes mediambientals sempre que ha sigut possible. |