Abstract:
|
El present projecte defineix el conjunt d’elements que permeten a una concessionària dur a terme les activitats operacionals i de manteniment dels subsistemes de les estacions i pous de ventilació associats d’una línia de Metro durant el període de temps comprès entre la
finalització de la construcció de les estacions i l’inici de l’explotació comercial de les mateixes per la operadora de transport . En primer lloc es fa un anàlisi de en que consisteix la Explotació d’una línia de metro en el
marc d’una concessió, concepte innovador a l’administració local ja que implica la relació d’ ens públics, com són l’Administració i la Operadora de Transport amb l’ens privat que és la Concessionària. Una línia de Metro al formar part d’una xarxa no pot ser concessionada en la seva totalitat per això una part important del projecte consisteix en definir el seu abast, agrupant els equips que conformen una estació en instal·lacions i sistemes per a poder definir les tasques a realitzar. D’un total de 37 subsistemes que formen una instal·lació ferroviària complerta, la concessionària és responsable total o parcialment de 13 Un cop definit, es presenta de quina forma la Concesionaria pretén assolir els objectius que s’ha marcat per a donar un bon servei mitjançant la definició de la Política de la concessió, que defineix l‘organització de la concessionària, el sistema de contractació, les estratègies de manteniment y el Sistema Integrat de Gestió; elecció i funcionament del GMAO i el Pla General de Manteniment El punt clau d’aquests objectius és dissenyar un Pla General de Manteniment que permeti
conservar les 13 estacions i els 11 Pous de Ventilació associats en perfecte estat tant de funcionament com d’imatge durant una etapa en la que no estan obertes al públic, aquest
pla consisteix en definir les tasques concretes a realitzar a cada un dels equips per a mantenir un grau òptim de conservació de les estacions Per a realitzar aquestes tasques la Concessionària decideix subcontractar a empreses externes no tan sols per a tenir una reducció en els costos d’estructura si no per a aprofitar
la experiència d’altres empreses i poder exercir un doble control (Administració i Concessionària) de les feines a realitzar. Coma conclusió d’aquest projecte es pot dir que un bon disseny del pla de Manteniment és la base per a reduir costos i millorar el resultat de la Concessionària |