Abstract:
|
Aquest treball té com a objectiu identificar quines son les conductes disruptives que manifesta l'alumnat de Formació Professional, observar si el nivell de disrupció és més alt a les aules de cicles de Grau Mig que a les aules de cicles de Grau Superior i conèixer quines són les praxis que es poden aplicar per millorar la convivència i eradicar la disrupció a les aules. Inclou en primer terme un marc teòric on s'aprofundeix en la definició de conflicte i es descriuen els tipus de conflictes que sorgeixen a les aules dels centres educatius ,es defineix el concepte disrupció i s'exposen les principals conductes disruptives que afloren a l'aula, i, finalment, amb l'objectiu de conèixer com es pot millorar la convivència a l'aula i eradicar les conductes disruptives, s'identifica quin és l'àmbit d'actuació i les competències del professorat per resoldre els conflictes a l'aula. En aquest darrer apartat s'aprofundeix en dues eines molts interessants: la mediació i la negociació i a més, s'exposa un decàleg per millorar la convivència a les aules i reduir les conductes disruptives. A continuació es mostren els resultats del treball a camp realitzat, representats a través de gràfics on es pot veure els resultats per cicles, Grau Mig i Grau Superior, i l'evolució d'un cicle a l'altre. Finalment, es tanca el treball amb les conclusions de tot el que s'ha vist. |