Title:
|
Preferencias de compra del consumidor catalán hacia el aceite de oliva según el lugar de compra
|
Author:
|
Corbeto Fabón, Hector
|
Other authors:
|
Gil Roig, José María |
Abstract:
|
Consumer purchasing decisions are the result of a process consisting of at least two stages. The first is to choose the place where the purchase will be made. Once there, consumers decide what products they buy. Taking the example of olive oil, the objective of this work is to determine whether, depending on the chosen place of purchase, consumers take into account the same attributes when buying olive oil. The methodological approach focuses on the design of a choice experiment. The main novelty of this study is that the data used do not come from a survey, but rather, data corresponding to actual purchasing decisions are used from a scanner database generated by the KANTAR company from the information provided by 947 Catalan families during the year 2012. For the design of the choice experiment the oils have been classified into 8 categories taking into account the following attributes: container size (1L and other types of containers), brand (manufacturer and private label) and type of oil (virgin and extra virgin and other). Each purchase made by a family equals one choice. The price that is assigned to each type of oil corresponds to the average monthly price corresponding to each category. When a family buys two types of oils, the percentage of total oil expenditure on each occasion is assigned to each type. Purchases have been considered in two types of supermarkets: MERCADONA and CARREFOUR. The results confirm that the importance of the attributes that the buyers have in each type of establishment is very different, especially with regard to brand and type of oil. |
Abstract:
|
Les decisions de compra dels consumidors són el resultat d'un procés que consta de, al menys, dues etapes. La primera consisteix en escollir el lloc on es farà la compra. Un cop allà, els consumidors decideixen quins productes adquireixen. Agafant com exemple l'oli d'oliva, l'objectiu d'aquest treball es centra en determinar si, dependent del lloc de compra escollit, els consumidors tenen en compte els mateixos atributs a l'hora de comprar oli d'oliva. L'enfocament metodològic es centra en el disseny d'un experiment d'elecció. La principal novetat d'aquest estudi es que les dades utilitzades no provenen d'una enquesta, sinó que s'utilitzen dades corresponents a decisions reals de compres a partir de una de base de dades scanner generada per l'empresa KANTAR a partir de la informació subministrada per 947 famílies catalanes durant l'any 2012. Pel disseny de l'experiment d'elecció, els olis s'han classificat en 8 categories considerant els següents atributs: mida de l'envàs (1L i altres tipus d'envasos), marca (fabricant i distribuïdor) i tipus d'oli (verge i verge extra i altre tipus). Cada compra realitzada per una família equival a una elecció. El preu que s'assigna a cada tipus d'oli es correspon amb el preu mig mensual corresponent a cada categoria. Quan una família compra dos tipus d'olis, s'assigna a cada tipus el percentatge de la despesa total realitzada en olis en aquesta ocasió. S'han considerat les compres en dos tipus de supermercats: MERCADONA i CARREFOUR. Els resultats obtinguts confirmen que la importància dels atributs que els compradors tenen en compte en cada tipus d'establiment és molt diferent, sobretot en el que es refereix a marca i tipus d'oli. |
Abstract:
|
Las decisiones de compra de los consumidores son el resultado de un proceso que consta de, al menos, dos etapas. La primera consiste en elegir el lugar en el que se va a realizar la compra. Una vez allí, los consumidores deciden qué productos adquieren. Tomando como ejemplo el aceite de oliva, el objetivo de este trabajo se centra en determinar si, dependiendo del lugar de compra elegido, los consumidores tienen en cuenta los mismos atributos a la hora de comprar aceite de oliva. El enfoque metodológico se centra en el diseño de un experimento de elección. La principal novedad de este estudio radica en que los datos utilizados no provienen de una encuesta, sino que se utilizan datos correspondientes a decisiones reales de compras a partir de una de base de datos scanner generada por la empresa KANTAR a partir de la información suministrada por 947 familias catalanas durante el año 2012. Para el diseño del experimento de elección los aceites se han clasificado en 8 categorías teniendo en cuenta los siguientes atributos: tamaño de envase (1L y otro tipo de envases), marca (fabricante y distribuidor) y tipo de aceite (virgen y virgen extra y otro tipo). Cada compra realizada por una familia equivale a una elección. El precio que se asigna a cada tipo de aceite se corresponde con el precio medio mensual correspondiente a cada categoría. Cuando una familia compra dos tipos de aceites, se asigna a cada tipo el porcentaje del gasto total realizado en aceites en dicha ocasión. Se han considerado las compras en dos tipos de supermercados: MERCADONA y CARREFOUR. Los resultados obtenidos confirman que la importancia de los atributos que los compradores tienen en cuenta en cada tipo de establecimiento es muy diferente, sobre todo en lo que se refiere a marca y tipo de aceite. |
Subject(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria agroalimentària::Indústries agroalimentàries::Olis i greixos comestibles -Oils and fats, Edible -Aceite de oliva -Lugar de compra -Preferencias -Scanner data -Oli d'oliva |
Rights:
|
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Document type:
|
Bachelor Thesis |
Published by:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Share:
|
|