Abstract:
|
El treball que es presenta és un estudi de les causes i conseqüències del baix rendiment acadèmic de molts alumnes d'entre els 12 i els 16 anys. Els objectius principals van ser informar-se sobre les causes més rellevants que provoquen la desmotivació i el desinterès pels estudis i les responsabilitats acadèmiques de molts joves. Arran d'aquesta recerca, s'ha realitzat una enquesta, dirigida als alumnes i al professorat de 3r d'E.S.O. d'un centre educatiu del Baix Llobregat, on es tracten els ítems que s'han considerat més importants per intentar arribar a unes conclusions productives. Els resultats de les enquestes realitzades, ens diuen que l'alumnat presenta mancances de competències transversals, falta d'actitud, incomprensió per part de la unitat familiar, falta de valors ètics, etc. Tot això ha provocat un estat general de desmotivació, tant en l'alumnat com en el professorat. L'última fase ha estat la realització d'una sèrie d'activitats, basades en mètodes educatius innovadors i que tenen com a objectiu canviar l'actitud dels alumnes enquestats (molts d'ells amb clara falta de motivació i descontextualitzats del que és entorn-educació). Es pretén, així, poder portar a terme unes classes més dinàmiques, motivadores i participatives. El cos del treball té la seva ampliació en els annexos, on es pot trobar informació extra sobre alguns dels apartats treballats, com per exemple les dues enquestes realitzades i la resolució de les activitats proposades. |