Abstract:
|
La concepció del patrimoni s’ha enriquit amb una reflexió sobre el paper com a dinamitzador econòmic
(font d’ingressos i ocupació) tanmateix no s’ha de deixar de banda els valors patrimonials del edificis.
Cal trobar l’ equilibri entre les expectatives del turista cultural i els valors del monument, per tal de no
malmetre el conjunt de l’edifici i assegurar la protecció i conservació a les generacions futures. El
monument ha de facilitar la seva lectura lògica, tanmateix la demanda socio-cultural no ha de
condicionar al monument. Ara bé, no tots els monuments poden ser compresos de forma directa,
sempre hi haurà un treball històric darrere que el turista cultural hauria de ser coneixedor.
Aquest projecte està dirigit a poder avaluar quin nivell de turisme cultural visita casa Batlló i casa Milà,
quines son les seves expectatives, si s’acompleixen o no, i si aquestes expectatives han arribat a
influenciar d’alguna manera el monument.
Durant aquest projecte es desenvoluparan els següents apartats:
• Cerca del tipus de turisme a Barcelona, i en concret del turisme cultural arquitectònic.
• Feina de camp realitzant enquestes a peu de Passeig de Gràcia per a valorar quines son les
expectatives del turista de la ciutat de Barcelona i el seu grau de coneixements sobre l’obra
d’Antoni Gaudí.
• Anàlisi de dos edificis catalogats com a BCIN, i patrimoni de la Humanitat, en concret la
Casa Milà i la Casa Batlló, amb l’objectiu de:
- Estudi i anàlisi de tota la documentació existent i relativa als monument per tal de
garantir la seva correcta interpretació històrica.
- Distingir les actuacions efectuades sobre l’obra de Gaudí i realitzar un anàlisi sobre
aquestes.
- Determinar l’estat de conservació general i particular de tots dos edificis.
- Analitzar els criteris pels quals el turista cultural considera que és un del edificis a visitar
en la seva estada a Barcelona (globals i específics), en funció als valors de l’edifici i els
seus elements. Correlacionar si els criteris encaixen amb els valors de l’edifici. |