Abstract:
|
Degut a l’avanç de noves tecnologies en l’automoció, s’ha
creat la necessitat de redefinir/desenvolupar noves
metodologies de validació d’assaig per les caixes de
canvis.
El projecte es basa en la necessitat d’adaptar un cicle
per una caixa de canvis automàtica per tal de fer la
validació a nivell de durabilitat.
Per poder assegurar la durabilitat d’una caixa de canvis
determinada, ja sigui en un turisme, un vehicle industrial
com en la competició, s’ha de poder garantir una vida
determinada per a l’ús que se li donarà. Per tal de poder
assegurar aquesta durabilitat l’única opció és la de
comprovar experimentalment la fidelitat entre la realitat
i el càlcul que porta al darrera una caixa de canvis.
Com que el temps i el cost van íntimament lligats, i no és
factible la realització del mateix quilometratge amb les
mateixes condicions que realitzaria normalment per tal de
validar la durabilitat d’una caixa determinada, el que es
fa en aquest projecte és desenvolupar una metodologia amb
la qual mitjançant la comparació d’una situació de
simulació, la qual intenta imitar les condicions de
conducció reals del vehicle en el seu entorn, i una
situació d’assaig amb les mateixes condicions
magnificades, per tal d’accelerar el desgast. Es defineix
la relació entre els quilometres que aguanta en el mercat
amb els que aguantarà amb l’execució de l’assaig, i el més
important, la quantificació d’aquest desgast relatiu entre
situacions que ens permetrà relacionar els quilometres
entre cadascuna de les situacions d’assaig.
La base de càlcul d’aquest projecte és la teoria de fatiga
més estesa, amb la qual mitjançant la llei lineal de Miner
i unes dades experimentals de parell a la sortida de la
caixa de canvis es comparen els danys relatius que han
tingut en el dos entorns i coneixent els quilometres als
que es vol validar la caixa de canvis és defineix la
relació, del que anomenarem severitat, entre
quilometratges.Per definir el nou cicle, el projecte es basarà en els
següents punts:
- Definir la distribució en % del perfil de ruta
segons ús i basat en estadística EU
- Instrumentació del vehicle per la seva adquisició de
dades
- Gravació de dades en rutes reals de carretera
exterior
- Anàlisi de dades i càlcul de dany relatiu
- Definició del cicle accelerat |