Abstract:
|
Aquest projecte es basa principalment en el disseny i desenvolupament d’una aplicació multiplataforma i multidispositiu; és a dir, per a smartphones i tabletes amb els sistemes operatius iOS i Android. A través d'aquesta aplicació es permetrà donar suport i interaccionar d’alguna manera amb un objecte físic. En el meu cas serà una joguina; així doncs, incorporaré en aquesta, en certa manera, les tecnologies de la informació i la comunicació.
Aquesta aplicació i joguina estan pensades i encarades per a l’aprenentatge educatiu inicial, per a nens al voltant dels 5 anys. A més, pot utilitzar diverses llengües per interaccionar amb l'usuari (actualment català, castellà i anglès). Així doncs, l’aplicació disposa de contingut educatiu matemàtic i lingüístic que s’assoleix en forma de jocs. Al mateix temps, l’objecte permet una certa interacció i comunicació entre aquest i l’aplicació simulant una realitat segons les accions que es duguin a terme dins l’aplicació.
La joguina es podria tractar d’una nina, un ninot, o un peluix, que són objectes que els nens i nenes d’aquesta edat amb els que es senten més propers.
L’aplicació, a més de ser educativa, comptarà amb una complexitat afegida en forma de connectivitat a internet. Aquesta característica li permetrà accedir a un servidor remot extern on disposarà d’una base de dades amb la que podrà interaccionar per obtenir i proporcionar informació sobre la persona que estigui jugant. D'aquesta manera serà possible afegir i disposar d'un petit seguiment i una classificació segons els seus resultats màxims obtinguts.
Com es pot comprovar, aquest projecte està pensat, encarat, dissenyat i desenvolupat amb un objectiu molt clar: aprendre jugant de manera divertida i agradable on l’aplicació i la joguina es relacionen a través de la tecnologia Bluetooth i la connectivitat a un servidor a través d’internet. Per tant es crearà una carcassa de comunicació joguina-aplicació-servidor, on en línies futures podria ser ampliable tant amb més jocs com també a més nivell i/o utilitzable únicament com a aplicació d’aprenentatge. Aquest últim cas podria ser si l'aplicació en concret estigués encarada a un “target” diferent com podria ser, per exemple, nens més grans, on ja no seria tan comú l’ús de joguines. |