Abstract:
|
Aquest projecte tracta sobre el disseny d’un nou i auxiliar sistema per refrigerar l’habitacle d’un vehicle.
Es pretén trobar la manera per realitzar la disminució de temperatura de l’habitacle de mode ràpid, automàtic i sense emetre gasos que puguin perjudicar el medi ambient.
L’objectiu principal d’aquest projecte és trobar una solució en la qual l’habitacle d’un automòbil rebi temperatura de manera gairebé instantània per a que comenci a variar la temperatura interior quant abans sense tenir que esperar a que s’escalfi el motor o baixar les finestres. En general la causa serà donada pel fet d’haver aparcat durant un temps l’automòbil a l’exterior i deixar-ho exposat a la radiació del Sol.
Donada la situació, la temperatura interior de l’habitacle d’un vehicle estacionat a l’exterior pot augmentar fins els 65ºC, de mode que es sobreentén que tenir que conduir en dita situació pot ser molt incòmode, gens confortant, sovint causa pèrdues de temps i en casos puntuals pot ser perjudicial per la salut.
A continuació veurem un previ disseny i estudi d’aquest sistema o mecanisme, el qual actuarà de mode automàtic sense que l’usuari hagi de fer cap gest fora de l’habitual a l’hora de muntar a un vehicle, on el sistema mateix estarà automatitzat ens varis aspectes i sectors, on l’objectiu, repetim, és que l’usuari es trobi en una temperatura agradable i confortant des del primer moment en que puja al vehicle. |