Abstract:
|
Al centre de pràctiques, l'assignatura de Tecnologia participa per primera vegada el curs 2014-2015 en
el Pla Integrat de Llengües Estrangeres (PILE) «ANALYSING THE WORLD» de 3r d'ESO, un projecte
interdisciplinari impulsat per les assignatures d'Anglès i de Ciències Socials que utilitza la metodologia
AICLE.
La incorporació del departament de tecnologia a aquest projecte va ser valorada molt positivament i es
vol continuar en la línia positiva de participació de l'àrea de Tecnologia en el PILE. L'objectiu d'aquest
projecte és realitzar, durant el curs 2015-2016 l'estudi de la participació de l'assignatura en el projecte,
identificar els punts forts i febles de la intervenció i elaborar propostes de millora i adequació per ser
implementades el curs vinent.
L'aportació de l'assignatura de Tecnologia al projecte es centra en la creació d'una pàgina web i altres
documents en línia de treball col·laboratiu, integrant continguts de l'assignatura de Ciències Socials i
utilitzant com a llengua vehicular l'anglès.
La metodologia utilitzada per dur a terme l'estudi s'ha basat en l'observació directa de la dinàmica del
projecte en el transcurs de les dues setmanes en el que es posa en pràctica, la realització d'entrevistes
al professorat involucrat, enquestes a l'alumnat un cop acabat el PILE per tal d'aprofundir i ratificar les
observacions i la utilització del full de càlcul com a eina per extreure els resultats numèrics de les
enquestes realitzades.
Els resultats obtinguts mostren unes mancances importants, tant en l'assimilació de continguts per
l'alumnat com en els materials didàctics. S'ha detectat que l'ús d'eines tecnològiques durant la
realització de l'activitat no implica que l'alumne sigui conscient d'estar formant-se en el currículum de
l'assignatura de Tecnologia. Les conclusions extretes de l'estudi permeten aportar propostes per tal de
millorar la participació de l'àrea de Tecnologia en el projecte.
Juntament amb les propostes s'han creat materials didàctics per a l'alumnat, eines d'avaluació tant per
a l'alumnat com per al professorat (rúbrica), test de coneixements basats en la gamificació i
suggeriment en l'ús de les eines i protocols per millorar la participació del professorat. Totes aquestes
accions estan enfocades a aconseguir que l'aprenentatge de l'alumnat sigui més significatiu, i siguin
més conscients dels continguts i coneixements a assolir en l'àrea de Tecnologia. |