Abstract:
|
A dia d’avui i els darrers anys, els canvis i innovacions en l’ús que es fa de la tecnologia de la informació han tingut un cert impacte sobre la manera que tenen les empreses de realitzar la seva activitat, arribant a provocar en molts casos variacions en alguns dels processos de negoci més importants d’una empresa. Si parlem d’innovació tecnològica, es fa necessari analitzar quina ha estat la repercussió de l’ús de tecnologia mòbil a l’empresariat espanyol aquests darrers anys.
Degut a que l’objectiu principal d’aquest projecte consisteix donar una visió entenedora i concisa de com afecta la implementació d’aplicacions mòbils que complementen els sistemes integrats que actuen sobre diferents processos de negoci de les empreses, s’ha considerat indispensable estudiar els diversos factors a tenir en compte alhora de gestionar la tecnologia amb mobilitat a les empreses. Per altra banda, s’ofereix una explicació sobre quina és la situació actual de la tecnologia mòbil a l’empresa espanyola i les eines i el valor afegit que pot aportar per tal de que el lector tingui una imatge de l’estat de l’art a dia d’avui.
La metodologia utilitzada per dur a terme aquest estudi ha constat inicialment d’una recerca exhaustiva d’informació a la xarxa i un treball de camp amb entrevistes amb empreses de diferent activitat econòmica, per posteriorment definir un mètode d’anàlisi de les aplicacions utilitzades per aquestes i de la seva repercussió, sobre els treballadors i la organització.
Com a resultats d’aquest estudi es pot extreure quin impacte té la implantació d’aplicacions mòbils com a complement dels sistemes integrats utilitzats per part de les empreses. Entenent quina és la funcionalitat de les aplicacions estudiades i si per mitjà d’aquesta re-enginyeria l’empresa assoleix els objectius que buscava amb la seva implementació. Alhora també s’extreuen quins són els factors més rellevants i a tenir en compte per gestionar aquesta tecnologia amb mobilitat implantada.
Les conclusions a les que s’arriba per mitjà d’aquest estudi són el fet de si la implantació i utilització de les aplicacions mòbils per a processos de negoci diferents i d’empreses de diferent activitat econòmica tenen repercussions en comú havent analitzat el seu impacte, així com les seves característiques i funcionalitat. |