Abstract:
|
El present PFM intenta millorar un sistema de seguiment de clients que està desenvolupant la empresa Datancia. L'objectiu és intentar afegir a aquest sistema el seguiment de la freqüència de visites dels clients com a predictor del seu comportament futur i alhora utilitzar aquesta predicció per estimar el Valor del Client (Customer Lifetime Value). Per tant, el Projecte comprova en un dataset de 819,000 transaccions de 163,000 clients d'un supermercat durant dos mesos del 2014 si la freqüència de visites i el seu valor és un bon predictor de les compres futures tant en número com en valor. El projecte ha tingut dues fases diferenciades: una identificar i entendre els models existents per la predicció de visites i despeses en entorns on els clients deixen de venir sense avisar (non-contractual settings en l'argot) i l'altre comprovar la seva bondat en les dades disponibles. Els resultat ha estat molt reeixit pel que fa a la predicció de la freqüència de visites però no tant en l'estimació del Customer Lifetime Value, especialment a nivell individual. El projecte es llegeix més fàcilment si en el lector pdf s'escull l'opció vista>llibre. |