Abstract:
|
Actualment la competitivitat entre les empreses ja no radica només en la diferenciació en el mercat amb un producte amb una bona relació qualitat preu, cada vegada les empreses són més conscients de la importància dels clients en l’èxit del negoci. Invertir en la logística i l’optimització del flux d’aprovisionament i distribució de les empreses no només repercuteix en un estalvi dels costos sinó també en la satisfacció del client. Sota aquest context el present projecte analitza i proposa un nou sistema de distribució per l'empresa Schneider Electric al territori peninsular espanyol i andorrà, eliminant eslavons en la cadena de subministrament per tal de millorar la seva competitivitat minimitzant els costos de transport, reduint l’impacte mediambiental, i millorant la qualitat del servei. Com a punt de partida es presenta una descripció de l'empresa així com les principals magnituds de la seva organització corporativa i logística, per tal d’aprofundir en aquesta empresa que actualment està considerada una especialista global en gestió energètica. A continuació s'analitza en detall el sistema de distribució dels productes que ofereix l'empresa (ubicació de les fàbriques, punts de distribució, rutes comercials,...), i es presenta un nou sistema aplicat al territori d’estudi des de la seva sortida de fàbrica fins a la seva posterior entrega a client. Pel desenvolupament de l’estudi s’ha aprofitat les infraestructures existents i s’han utilitzat mètodes logístics de cobriment i localització per tal de presentar una proposta òptima i rentable. Per finalitzar, el projecte presenta un estudi d’impacte econòmic i mediambiental per tal d’avaluar la bondat de la proposta, fonamentant els estalvis globals que suposa per l’empresa aquesta implantació en el territori d’estudi. |