Resum: |
El consum de televisió està evolucionant gràcies a les xarxes socials. La televisió lineal permet competir amb el consum a la carta a través de la potenciació de la participació del públic. L'interès de les cadenes de televisió pel fenomen promou la cerca de la millor manera per integrar les xarxes als continguts, quelcom que permet la interactivitat entre professionals dels mitjans, continguts i espectadors. . Tot i així, és difícil veure a la petita pantalla referències a una segona pantalla, com els smartphones, per a participar del multitasking. La nova audiència, sobretot a l'estat espanyol, utilitza les oportunitats de les xarxes, convertint-se en audiència social. La present recerca realitza una panoràmica de l'estratègia a les xarxes dels programes de les cadenes més consumides a nivell català: TV3, TVE, Antena 3, Telecinco, La Sexta i Cuatro. Es demostra que el sector segueix una estratègia digital diferenciada pel gènere i el format del programa, així com els continguts propis i el directe, que els permet una millor connexió amb el públic. Els mitjans encara es troben en una fase inicial pel que fa a la integració de les xarxes en pantalla. La recerca també planteja reptes i tendències de cara al futur. |