Abstract:
|
[ANGLÈS] Economic crisis occurred in the last years at a global level, and more specifically the deceleration of the touristic sector growth in Spain one of the world's first powers in the business, makes the tourist's consumption habits change. Families have less economic resources to spend in their holidays and tend to less luxurious formulas that let them go on with their habits regarding to leisure time. In this context, apartment rental becomes on one side a cheaper alternative to visit destinations with traditionally higher accommodation rates, and on the other side it's also a business opportunity or at least profitability and maintenance of real estate properties in a moment when it's very difficult or even not recommended for them to try and sell them or hire them on a permanent basis. Therefore many owners constitute themselves as seasonal landlords, avoiding the nonpayment risks that permanent rental implies and not having to sell their patrimony at market rates that are often even lower than the propertie's mortgages. And so we are in front of an emerging accommodation model, still little to no professionalized and that has a strong need of reducing maintenance costs as much as possible so they are able to offer competitive rates. Taking this reality into account, my proposal for this kind of business consists on a little holiday rental management tool, light and fully portable even scalable and customizable, if needed build completely over Google's free resources, coordinating some of its services (Drive, Calendar, Google Apps Script...). This way we can offer a sturdy and simple solution that lets us automate the bulk of our management chores and therefore save time and resources, offering a simple interface that anyone, even without training or specific skills, can control easily. |
Abstract:
|
[CATALÀ] La crisi econòmica registrada els darrers anys a nivell global i més especialment la
desacceleració del creixement del sector turístic a España, una de les primeres potències
mundials al negoci, provoca que els hàbits de consum dels turistes canviïn. Les famílies
disposen de menys recursos econòmics per dedicar a les seves vacances i es decanten per
fórmules menys luxoses que els permetin continuar amb els seus costums pel que fa a oci
vacacional.
En aquest context el lloguer d’apartaments turístics esdevé per una banda una alternativa
més econòmica per poder visitar destinacions amb preus tradicionalment elevats en quant a
allotjament, i d’altra banda també constitueix una oportunitat de negoci o com a mínim de
rentabilització i manteniment de propietats immobiliàries en un moment en què resulta molt
complicat, o directament no recomanable intentar vendreles o llogarles de forma permanent.
Així, molts propietaris es constitueixen com a llogaters de temporada, evitant els riscos de
morositat que comporta el lloguer permanent i no havent de malvendre el seu patrimoni a uns
preus de mercat que sovint són fins i tot inferiors a les hipoteques que per ells es deuen.
Estem, doncs, davant d’un model hoteler en alça però encara poc professionalitzat i que té
una forta necessitat de reduir els costos de manteniment tant com sigui possible per tal de poder oferir tarifes competitives.
Tenint en compte aquesta realitat, la meva proposta per aquest tipus de negoci consisteix en
una eina de gestió d’allotjaments turístics a petita escala, lleugera i totalment portable fins i tot escalable i personalitzable, si s’escaigués construida completament aprofitant els
recursos gratuïts de Google, tot coordinant diversos dels seus serveis (Drive, Calendar,
Google Apps Script…). Així oferim una solució robusta i senzilla que permet automatitzar el
gruix de les tasques de gestió i estalviar temps i recursos, tot oferint una interfície senzilla que pot controlar qualsevol persona sense formació ni coneixements específics. |