Title:
|
Conflicto, colaboración y consenso en la enseñanza de las ciencias sociales = Conflict, collaboration and consensus in the teaching of the Social sciences
|
Author:
|
Batllori, Roser
|
Abstract:
|
This article suggests the study of the key concept of conflict as a means of implementing a critical and communicativecurriculum based on the study of relevant social themes. To this end we put forward the principal characteristics of thecritical/communicative curriculum. We offer a didactic proposal about conflict and explain the results of its application intwo Secondary Education classrooms |
Abstract:
|
El artículo plantea el estudio del concepto clave conflicto como un medio de implementar un curriculum crítico y comunicativo, basado en el estudio de temas sociales relevantes. Para ello se exponen las principales características del curriculum crítico/ comunicativo, se plantea una propuesta didáctica sobre el conflicto y se explican los resultados de su aplicación en dos aulas de educación secundaria |
Subject(s):
|
-Ciències socials -- Ensenyament -Social sciences--Study and teaching |
Rights:
|
Tots els drets reservats
|
Document type:
|
Article Article - Published version |
Published by:
|
Graó
|
Share:
|
|