Abstract:
|
En l’actualitat les administracions públiques acostumen a subcontractar serveis com ara la neteja i recollida de brossa a empreses privades. Per part de l’empresa (CESPA S.A.) és necessari dur un control exhaustiu tant dels processos duts a terme, com de la posició i estat de tots els actius amb els que es treballa, tant per optimitzar recursos com per a informar en temps real a l’administració.
Aquest projecte planteja realitzar una breu descripció sobre els diferents sistemes que
gestionen la informació lligada al dia a dia de l’empresa, des de vehicles, personal,
tecnologia embarcada, gestió de treball i geolocalització d’elements.
A partir d’aquest marc de treball s’han definit tots els procediments per tal de realitzar la posta a punt d’un sistema encarregat de controlar, gestionar i informar sobre l’inventari de contenidors d’escombreries al carrer, més concretament, de la zona oest de la ciutat de Barcelona.
S’ha desenvolupat també arbres funcionals a partir dels quals és possible, mitjançant
procediments semiautomatitzats, mantenir i generar alarmes sobre possibles canvis en
l’inventari de contenidors, generats degut a situacions controlades o no del dia a dia de
l’empresa. Degut a que l’inventari de contenidors al carrer va estrictament lligat a l’estoc de contenidors a la nau, s’ha definit també la política de gestió d’estoc duta a terme per l’empresa.
S’ha treballat amb dades i casuístiques reals, obtingudes en base a l’experiència del dia a dia a l’empresa. Tant les dades de contenerització, com de vehicles, posicions GPS, consums d’elements... responen a supòsits reals.
Finalment s’ha obtingut els dos resultats pels quals es va originar el projecte. Per un costat un inventari inicial de la totalitat de contenidors de la zona oest de Barcelona i per altra banda uns arbres funcionals els quals han de servir com a precondicions per tal d’elaborar algoritmes informàtics que permetran dur a terme la creació d’alarmes generades pels moviments dels elements. |