Abstract:
|
L’àrea metropolitana de Lima, amb tant sols una superfície de 2.819 km
2
concentra
10,5 milions de persones, el que comporta una densitat de població de 3.750 hab/km
2
.
Diàriament es produeixen més de 16 milions de desplaçaments en
aquesta regió
, dels
quals un 80% es duen a terme en transport públic.
Tot i que aquestes bones da
des
podrien intuir l’existència d’un bon sistema de transport públic, aquest és realment
ineficient i insostenible per a la població, que no pot suportar perdre més hores diàries
del seu temps lliure personal en mitjans de transport públic insegurs, lents
,
incòmodes
i on es maltracta a l’usuari.
La gran quantitat de factors negatius del sistema de transport provoca una sèrie de
dificultats que impedeixen a les autoritats responsables del servei de transport públic la
millora del mateix, pel que és necessar
i dur a terme una sèrie de mesures correctores
que eliminin els factors negatius i apliquin unes pautes de mobilitat
sostenibles, sense
congestions diàries ni accidents. La implementació d’una autoritat del transport
metropolità és una manera d’unificar el
s esforços de les diverses autoritats implicades,
tant humans com econòmics,
amb la finalitat
que
tots ells
estableixin una política de
transports conjunta
. L
a seva implantació
comporta una eina de gestió capaç de
visualitzar el si
stema de transports en
conjunt, fet que permet una millor organització
de tots els aspectes relacionats amb el transport públic, tals com planificació,
finançament, marc tarifari o control de les empreses de transport encarregades d’oferir
el servei.
La
finalitat última de la
im
plementació d’una autoritat del transport
metropolità
és
assolir la integració institucional de totes les administracions responsables del
transport públic en aquesta regió, a partir de la qual es pot assolir un sistema de
transports completament integrat
que sigui percebut com un tot per part de l’usuari.
Això comporta una integració funcional, física i tarifària que no es poden assolir sense
la gestió i supervisió d’una única autoritat del transport metropolità.
Si les diverses autoritats responsables del
transport públic no es mostren
participes a
formar part d’aquesta nova autoritat, difícilment podran aconseguir
individualitzadament un sistema de transport públic capaç de cobrir, amb uns nivells de
seguretat, qualitat i confort correctes, la demanda exi
gida pels habitants de Lima
Metropolitana. |