Abstract:
|
Els actuals dispositius catalítics dels automòbils utilitzen Platí, Pal·ladi i Rodi com
a metalls actius per a la conversió dels gasos nocius per l’ésser humà i
contaminants pel medi ambient. El principal eix de millora dels dispostius actuals,
és la reducció del temps d’activació tèrmica del catalitzador, que actualment es
situa d’uns 15 minuts des de l’engegada en fred del motor dels vehicles, que és el
temps necessari per assolir la temperatura de treball òptim, en els dispositius
actuals, i que és d’uns 400-500ºC.
S’ha desenvolupat un monòlit catalitzador amb metall actiu l’Or (Au) i suport
ceràmic d’Òxid de Ceri (CeO2), per a obtenir una major eficàcia en la conversió de
les substàncies nocives produides pels motors dels automòbils.
S’han realitzat diferents assaigs amb reaccions de fluxos de gasos, per a estudiar
el comportament d’aquest catalitzador i dissenyar un monòlit catalític que
optimitzi la quantitat de catalitzador amb la que s’ha de càrregar l’estructura
monolítica per tal d’aconseguir la major eficàcia possible amb el mínim ús i cost
de catalitzador.
L’increment de l’eficàcia implica la reducció de la temperatura de treball òptim del
catalitzador, per reduir el temps d’emissió de gasos altament nocius, tòxics i
contaminants sense convertir. |