Abstract:
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This final career work has the aim to design a caution system and their emergency warnings of a DC-9, in such a way that is a part of a construction proyect of a flight simulator. The cockpit where is going to be installed is located in the center of technical aircraft training TMA, "la illa dels banyols en el Prat del Llobregat". To achieve the aim it has set up the next stages: It has made a system description of caution and the emergency warnings; it has extracted the physical and funtional specifications that must have the system in its different regulations and aircraft guidelines which refer to it; it has considered the different dificulties that can happen when the specifications physical and funtional are fulfilled and it has set goal of hardware and software of the system in base of all the previous points. In order to fulfill all these aims in the hardware and software system it is set out different possibilities to sort them out. Always bearing in mind the descript design specifications and following accurately the aircraft regulations and guidelines, funtional and physical. Once determined the way to tackle the difficulties which represent the caution system and the emergency warnings. It is described the components which include the whole system. It is explained how to use all the components, hardware and software to obtain the set goals. Eventually it is considered future improvements to the system given that it has been reached the set goals in the study of the system for implementing. |
Abstract:
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Este trabajo de final de carrera tiene como objetivo diseñar el sistema de
precaución y avisos de emergencia de un DC-9, el cual forma parte del
proyecto de la construcción de un simulador de vuelo. La cabina donde va a
instalarse el sistema se encuentra en el centro de formación de técnicos de
mantenimiento aeronáuticos (TMAs), en La Illa dels Banyols en el Prat el
Llobregat.
Para conseguir el objetivo descrito se han realizado las siguientes fases:
Se ha realizado una descripción del sistema de precaución y avisos de
emergencia; se ha extraído las especificaciones físicas y funcionales que debe
tener el sistema de las diferentes normativas y directivas aeronáuticas que
hacen referencia al mismo; se estudia la problemática que representa cumplir
con las especificaciones físicas y funcionales y se marcan los objetivos de
hardware y software del sistema en base a los puntos anteriores.
Para alcanzar los objetivos, en el sistema de hardware y software necesario
para cumplirlos, se plantean diferentes alternativas para solucionarlos, siempre
teniendo en cuenta lo descrito en las especificaciones de diseño marcadas por
las normativas y directivas aeronáuticas físicas y funcionales.
Una vez decidida la forma de abordar la problemática que representa el diseño
del sistema de precaución y avisos de emergencia, se describen los
componentes que integran el conjunto, se explica cómo se usan todos los
componentes, tanto de hardware como de software para obtener los objetivos
marcados.
Finalmente se contemplan futuras mejoras para el sistema así como si se han
alcanzado los objetivos marcados en el estudio del sistema a implementar. |