Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/24157
Título:
|
Study and Development of Hierarchical Path Finding to Speed Up Crowd Simulation
|
Autor/a:
|
Fuentes Paredes, Carlos
|
Otros autores:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Ciències de la Computació; Pelechano Gómez, Núria |
Abstract:
|
We propose a new hierarchical path finding solution for large environments. We use a navigation mesh as abstract data structure to partition the 3D world. Then, we build a hierarchy of graphs that allow us to perform faster path finding calculations than a common A*. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::So, imatge i multimèdia::Creació multimèdia::Vídeo digital -Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica::Infografia -Graph theory -Three-dimensional display systems -Hierarchical path finding -path planning -crowd simulation -navigation meshes -HPA* -Recast -A* -Shortest path search -route planning -graph algorithms -graph partitioning -Grafs, Teoria de -- Informàtica -Visualització tridimensional (Informàtica) |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Trabajo fin de máster |
Editor:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Compartir:
|
|
Mostrar el registro completo del ítem