Abstract:
|
Inicialment, es van plantejar dues vies d’estudi, una corresponent a
un plantejament conjunt (que permetés l’avaluació i comparació de projectes
pertanyents
a diferents tipologies d’infraestructures) i una corresponent a un
plantejament segregat.
La present Tesina es centra en el plantejament segregat,
que donà
com a resultat el model d’edificació, enfocat únicament a
aquesta
tipologia estructural
concreta.
El problema al que es pretén donar solució, s’enfoca des del punt de vista d’una presa
de decisió, en la que es parteix d’una sèrie d’alternatives
(els projectes considerats)
i es
busca escollir la millor d’aquestes d’acord amb un seguit de criteris
. Estem, doncs,
davant d’un problema de presa de decisió multicriteri, condicionat per uns criteris de
sostenibilitat, representats en
forma d’
arbre de decisió, que s’agrupen dins de les tres
branques essencials: Econòmica, Mediambiental i Social.
En el present treball, s’inclou una revisió de les metodologies multicriteri més
importants, d’acord amb la classificació més acceptada de les que existeixen en
l’actualitat. Un cop analitzat el problema que volem abordar, queda patent que les
metodologies
que millor encaixen són les
que pertanyen a
la teoria de la utilitat
multiatribut. Finalment, s’escull MIVES com a
metodologia
a seguir. Aquest
s’emmarca
dins de la corrent esmentada i permet transformar variables molt diverses a
una mateixa unitat gràcies a
les
anomenades funcions de valor. Així mateix,
es du a
terme una assignació de pesos a
tots els aspectes considerats en el model, de manera que
es tenen en compte les preferències del decisor sobre
quina és
la importància relativa
dels requeriments, criteris i indicadors.
D’aquesta manera, s’inclou també una
explicació del procés d’elaboració del model
,
així com una breu presentació d’aquells
indicadors no inclosos en l’arbre de decisió definitiu. |