Resum:
|
L’etapa d’Educació Infantil, malgrat no ser obligatòria, representa, per
a la majoria de nens i nenes del nostre país, l’entrada a l’escola; per
això és important una intervenció psicopedagògica intensa i efi caç que
faciliti l’adaptació i evolució escolar de l’infant i de les seves famílies
a l’entorn escolar.
Entre les funcions psicopedagògiques, en la primera etapa de l’ensenyament,
podem assenyalar, entre altres, les següents: prevenir i detectar
dèfi cits que puguin infl uir en l’aprenentatge escolar; contribuir
a l’adaptació dels infants en el nou context escolar; acollir les famílies
i integrar-les en la dinàmica del centre escolar; mantenir contactes
amb els diferents serveis educatius, sociosanitaris i locals; promoure
un caràcter preventiu i compensador per a aquells nens que ho necessitin;
assessorar les famílies sobre la primera infància i desenvolupar
programes específi cs per a facilitar l’adaptació personal, social i acadèmica.
En defi nitiva, l’actuació psicopedagògica ha de contribuir, de manera
substancial, a una escolarització de qualitat en els primers anys de
vida de l’infant. |