Resum:
|
Aquesta recerca aborda la interpretació de les relacions entre escolarització, immigració i gènere de forma complexa mitjançant la construcció d’una recerca visual narrativa i d’històries de vida amb el grup de noies/dones immigrades procedent dels països del sud d’Àsia que viuen i han estat escolaritzades –totalment o parcialment– a Catalunya. La investigació dóna visibilitat a les trajectòries d’èxit escolar de les noies/dones immigrades al seu pas per l’escola secundària, tot narrant: les seves expectatives i desitjos, els moments i canvis, les identitats i relacions, així com els aprenentatges assolits i les perspectives de futur. La recerca s’ha portat a terme a partir d’observar, entrevistar i conversar amb diversos grups de noies immigrades (principalment de la regió del Panjab de l’Índia i el Pakistan) en 4 centres educatius i 1 entitat, de l’àmbit de Barcelona i la seva àrea metropolitana. La investigació reconstrueix la trajectòria de 20 noies immigrades com a protagonistes. El treball de camp etnogràfic i la construcció de les històries visuals de vida culmina amb l’edició d’un documental audiovisual. De forma resumida, l’anàlisi de les dades realitzada a partir del treball de camp etnogràfic, de les entrevistes en profunditat i les converses en els cinc contextos presentats, s’organitza d’acord amb els següents eixos temàtics: 1. Migracions, espacialització i mobilitat en un context transnacional i local; 2. La construcció de les subjectivitats i del gènere de les adolescents/adultes immigrades; 3. Processos d’escolarització i formació a Catalunya de les noies/dones immigrades; i 4. Visibilitat, visualitat i representació en la recerca. |
Abstract:
|
This research focuses on interpreting the relationship between education, immigration and gender from complexity by producing a visual narrative research and life stories with the group of immigrant girls/women from countries of South Asia who live and have been attending school full-or partially in Catalonia.The research gives visibility to successful school careers of immigrant girls/women on their trajectory through the school, even telling: their expectations and desires, and changing times, identities and relationships, and the learning achieved and future perspectives.The research was carried out from observing, interviewing and talking with various groups of immigrant women (mainly from the Panjab region of India and Pakistan) in 4 schools and 1 entity, which are located in Barcelona and its metropolitan area. We reconstruct the trajectory of 20 immigrant women as protagonists.The ethnographic fieldwork and the construction of visual stories of life culminate in the publication of a visual documentary. Briefly, the analysis of findings from ethnographic fieldwork, the in-depth interviews and discussions presented in the five contexts, are organized under the following themes: 1.Migration, mobility and spatialization in a transnational and local context; 2.The construction of subjectivities and gender in the case of young/adult immigrants; 3.Processes of schooling and training immigrant girls/women; 4.Visibility, visuality and representation in research process. |