Abstract:
|
energètic dels edificis que componen un centre docent, el rendiment de
les seves instal·lacions i a un millor aprofitament dels recursos energètics. Per a
aquesta tasca s'ha realitzat una estudi previ sobre l'estat de l'escola actualment
combinant visites al centre i simulacions amb programes informàtics del seu
comportament en diferents àmbits. D'aquesta manera s'ha pogut realitzar un
diagnòstic del seu funcionament tèrmic amb les conseqüents propostes per
revertir aquestes situacions.
L'escola objecte d'aquest estudi és la Escuela Padre Damián de los
Sagrados Corazones, ubicada a Barcelona, al barri de Sarrià. L'edifici més antic
del centre és una vivenda unifamiliar del 1.898 ubicada al centre de la parcel·la,
en la que s'han afegit altres edificacions, que actualment concentren el gruix de
l'activitat docent.
Totes tres edificacions han quedat desfasades respecte els paràmetres
actuals mínims de la construcció i les limitacions exigibles segons la normativa
aplicable de manera que ja compten amb un greu desavantatge per al seu bon
funcionament tèrmic i energètic. Com es veurà en aquest estudi, les
intervencions incidiran en els aspectes que perjudiquen en major mesura el bon
funcionament de l'escola, que alhora presenten un potencial d'estalvi més
elevat.
Aquest estudi s'emmarca en la tendència actual a promoure un millor
rendiment d'edificis existents a través de l’actualització de les seves prestacions
des de la millora de la seva demanda energètica, el funcionament de les seves
instal·lacions i la possible substitució de fonts energètiques per altres més
sostenibles i respectuoses amb el medi ambient. |