Abstract:
|
Amb aquest projecte es pretén plantejar una nova metodologia docent, adaptada al nou Espai
Europeu d’Educació Superior (EEES) per les assignatures Enginyeria i Màquines Tèrmiques (EiMT) i
Ampliació de Motors Tèrmics (AMT), del departament de Màquines i Motors Tèrmics.
A tal efecte, inicialment es definirà la filosofia del nou model educatiu impulsat per l’EEES i els seus
objectius. A continuació, s’analitzarà la situació actual en la docència d’ambdues assignatures per
determinar en quin grau s’adapten a les directrius del EEES i quins punts caldria modificar. Una
vegada identificats aquests punts es desplegarà la proposta de nova metodologia, amb un
aprenentatge basat en competències.
Per a cada una de les dues assignatures es dissenyen casos pràctics adaptats a la metodologia per
mitjà de diverses eines com el softwafe de simulació, les utilitats multimèdia i la generació de la
documentació necessària: en el cas d’EiMT, la feina es fonamenta en l’el·laboració setmanal de les
activitats proposades així com la preparació de l’assignatura en reunions actives i pràctiques de
laboratori que, posteriorment a la seva realització, restaran disponibles com a material multimèdia;
pel que fa a AMT, la feina quedarà vertebrada en dos grans eixos, que són el disseny i simulació de
casos pràctics mitjançant l’eina Lotus Engine Simulation®, i el desenvolupament de temes tècnics
d’última generació (continguts dinàmics i contínuament actualitzables) a partir de fitxes
multitemàtiques. Aquesta metodologia, per tant, implica la prèvia cerca d’instruments per al
recolzament de l’actuació docent.
A la part final del projecte, es presenta el pla detallat de costos que implicaria la implantació de la
nova metodologia així com els seus possibles efectes ambientals. En un últim punt, s’expliciten les
conclusions a les quals s’ha arribat després de l’el·laboració del present projecte. |